Kwaliteitsontwikkeling
Alle scholen van de vereniging werken permanent aan de ontwikkeling van kwaliteit vanuit de ambitie om goed onderwijs te bieden. Dit gebeurt door de kwaliteit te onderzoeken, te verbeteren en te borgen in het schoolbeleid.
Lees meer ›Kwaliteitsontwikkeling
Kwaliteitsontwikkeling en -borging toetsing en examinering
Scholen hebben de verantwoordelijkheid te zorgen voor een goede, procedureel zuivere organisatie van de school- en centrale examens, zodat leerlingen een diploma kunnen halen waarvan de waarde buiten discussie staat.
Lees meer ›Kwaliteitsontwikkeling en -borging toetsing en examinering
Educatief partnerschap
Alle scholen onderhouden, net als in voorafgaande jaren, samenwerkingsverbanden met het vervolgonderwijs. Er wordt bijvoorbeeld in het vmbo ingezet op samenwerking met het mbo voor het creëren van doorlopende leerlijnen.
Lees meer ›Educatief partnerschap
Bestuursgesprek met inspectie
Eens in de vier jaar doet de Inspectie van het Onderwijs uitgebreid onderzoek bij ieder bestuur en zijn scholen. Wat gaat goed, wat kan beter en wat moet beter?
Lees meer ›Bestuursgesprek met inspectie
Toezichtresultaten
De inspectie geeft besturen en scholen oordelen over de standaarden die ze onderzoeken. Alleen als zij een school of opleiding uitgebreid onderzoeken, geven ze ook een eindoordeel over de kwaliteit van het onderwijs.
Lees meer ›Toezichtresultaten
Prestatiebox – strategisch personeelsbeleid, begeleiding en verzuim
Prestatiebox – strategisch personeelsbeleid, begeleiding en verzuim
Lees meer ›Prestatiebox – strategisch personeelsbeleid, begeleiding en verzuim
Inleiding Koerspijler 6: betrokkenheid en verantwoording
Inleiding Koerspijler 6: betrokkenheid en verantwoording
Lees meer ›Inleiding Koerspijler 6: betrokkenheid en verantwoording
Versterking van betrokkenheid ouders
Actieve betrokkenheid van ouders is sinds jaar en dag een factor van belang op de scholen binnen de vereniging.
Lees meer ›Versterking van betrokkenheid ouders
Klachtencommissie
Ons Middelbaar Onderwijs kent een algemene klachtenregeling, waarin is opgenomen dat klachtbehandeling primair op schoolniveau plaatsvindt.
Lees meer ›Klachtencommissie
Regionale beroepscommissie leerlingenzaken
Naast de algemene klachtenregeling kent Ons Middelbaar Onderwijs een regeling met betrekking tot bezwaar en beroep in leerlingenzaken.
Lees meer ›Regionale beroepscommissie leerlingenzaken