Resultaten praktijkscholen

Het praktijkonderwijs (pro) heeft als pedagogische missie en als wettelijke opdracht leerlingen voor te bereiden op actieve deelname aan de maatschappij en aan het arbeidsproces.

Lees meer ›Resultaten praktijkscholen

Voortijdig schoolverlaten (VSV)

Jongeren die zonder diploma van school gaan, hebben minder kansen om zelf in hun onderhoud te voorzien. Daarom heeft de Rijksoverheid als doelstelling dat zoveel mogelijk jongeren een startkwalificatie halen.

Lees meer ›Voortijdig schoolverlaten (VSV)

Vavo-leerlingen

Op 1 oktober 2019 bedroeg het aantal vavo-leerlingen 290, waarvan 211 reguliere vavo-leerlingen en 79 teruggekeerde gezakte vavo-leerlingen.

Lees meer ›Vavo-leerlingen

ICT in het onderwijs

ICT wordt op de verschillende scholen op diverse manieren ingezet in het onderwijs. Jaarlijks wordt een inventarisatie gedaan om zicht te hebben op de vraag hoe ver de verschillende scholen hiermee zijn.

Lees meer ›ICT in het onderwijs

Onderwijstechnologie in het leermiddelenbeleid

Op basis van de verwachtingen van de scholen is ingezet op het stimuleren van gebruik van digitale leermiddelen. Ook de markt speelt in op deze ontwikkeling. Er is keuze uit een steeds groter palet van leermiddelen.

Lees meer ›Onderwijstechnologie in het leermiddelenbeleid

Strategisch HRM-beleid

In het visiedocument Koers 2023 is als uitgangpunt voor HR-beleid genomen: ‘Ieder talent verdient het om tot bloei te komen’.

Lees meer ›Strategisch HRM-beleid

Strategische personeelsplanning

In 2019 is een trendmodel ontwikkeld ten behoeve van strategische personeelsplanning. Dit model is maatwerk voor de vereniging. Het geeft inzicht in de personele ontwikkelingen van onderwijzend personeel over 5 en over 10 jaar.

Lees meer ›Strategische personeelsplanning

Regionale arbeidsmarkten

Sinds enige jaren werken scholen binnen regionale arbeidsmarktregio’s intensief samen bij het opstellen van de formatie en het vormgeven van een regionale arbeidsmarkt.

Lees meer ›Regionale arbeidsmarkten

Flexibele arbeid

OMO-scholen hebben de behoefte om snel, betrouwbaar en betaalbaar tijdelijke vacatures voor bevoegd en passend onderwijzend personeel in te kunnen vullen. Dit geldt vooral bij uitval van personeel.

Lees meer ›Flexibele arbeid

Academische Opleidingsscholen

Een Academische Opleidingsschool (AOS) is een door het ministerie van OCW erkend samenwerkingsverband van scholen en opleidingen. Lerarenopleidingen en scholen leiden samen aankomende leraren op.

Lees meer ›Academische Opleidingsscholen