HD-programma rectoren/algemeen directeuren
De in 2022 herijkte benoemingsprocedure is erop ingericht om met de input van de juiste betrokkenen en op gedegen wijze de beste rectoren en directeuren voor onze scholen te vinden.
Lees meer ›HD-programma rectoren/algemeen directeuren
Leiderschapsontwikkeltraject (LOT)
Eén van de koerspijlers van Koers 2023 is ‘effectief leiderschap binnen de school’. In de afgelopen jaren is vanuit deze pijler een traject voorbereid waarmee (toekomstig) leiders de kans krijgen om hun expertise verder te ontwikkelen en in te zetten.
Lees meer ›Leiderschapsontwikkeltraject (LOT)
Jaargesprek
In het jaargesprek van de Raad van Bestuur met de scholen wordt stilgestaan bij de onderwijsontwikkeling van de school en aandachtspunten vanuit de beleidscyclus, de kwaliteitscyclus en de planning- en controlcyclus.
Lees meer ›Jaargesprek
Inleiding Koerspijler 3: Goed onderwijs binnen een veilige gemeenschap
Inleiding Koerspijler 3: Goed onderwijs binnen een veilige gemeenschap
Lees meer ›Inleiding Koerspijler 3: Goed onderwijs binnen een veilige gemeenschap
Goed onderwijs bieden
Samen zorgen voor kwalitatief hoogwaardig onderwijs. Dat is de belangrijkste taak van de vereniging en de scholen, ieder vanuit zijn eigen rol en verantwoordelijkheid. Daarbij wordt Koers 2023 gebruikt als kompas op verenigingsniveau.
Lees meer ›Goed onderwijs bieden
Nationaal Programma Onderwijs
In het kader van het Nationaal Programma Onderwijs (NPO) ontvingen vo-scholen in Nederland in schooljaar 2021-2022 en 2022-2023 extra middelen.
Lees meer ›Nationaal Programma Onderwijs
Persoonsvorming en socialisatie
Naast kwalificatie (kennis, vaardigheden, houding) hechten we ook veel belang aan socialisatie (betrokkenheid, relatie, burgerschap) en subjectificatie (persoonsvorming, identiteit, waarden).
Lees meer ›Persoonsvorming en socialisatie
Scholing levensbeschouwing voor docenten
Om ervoor te zorgen dat er ook in de toekomst voldoende bekwame leraren zijn die het vak levensbeschouwing kunnen geven is een opleiding tot leraar levensbeschouwing gestart
Lees meer ›Scholing levensbeschouwing voor docenten
Project Verdieping identiteit
In het Project Verdieping identiteit wordt op een tiental scholen een praktijkgericht onderzoek uitgevoerd.
Lees meer ›Project Verdieping identiteit
Burgerschapsonderwijs
Naast goed onderwijs geeft de vereniging vorm aan goed menszijn, goed leven en goed handelen. Dit zijn de kernwaarden van vereniging OMO.
Lees meer ›Burgerschapsonderwijs